Het proces

Ons proces ziet er als volgt uit: 

  • Wij starten altijd met een gratis kennismakingsgesprek, bij u thuis of op één van onze Locaties Daar leggen wij onze werkwijze uit en kunnen wij u direct een kostenopgave geven. Tevens checken wij uw subsidie mogelijkheden.
  • Wij vragen u wat u precies verwacht, wat kunt u zelf? Waar heeft u hulp bij nodig en is de echtscheiding de juiste oplossing?

  • Wij gaan verder, als er kinderen zijn, met het ouderschapsplan. Wat dient u te regelen? Hoe vertel je het de kinderen en hoe ga je om met omgang en kosten? U ontvangt van ons online hulp en tips hoe uw kinderen te helpen met de verwerking van de scheiding.

  • Daarna volgt een (online) inventarisatie, welke bezittingen zijn er, schulden, inkomens, ect.

  • U geeft aan wie waar gaat wonen en wij kunnen u helpen met informatie over toeslagen, hypotheek, fiscale- en andere geldzaken.

  • Wij verzorgen de alimentatieberekening(en) en bespreken deze met u.

  • Hoe wenst u om te gaan met de boedelverdeling en zaken als pensioen(conversie)? Dit is de volgende stap.

  • Wij maken het convenant samen met u op.

  • Via onze collega’s volgt er een derden identificatie.

  • Het convenant wordt ingediend bij de Rechtbank en de Rechter doet uitspraak.

  • U ondertekent de zgn. Akte van berusting en geeft een machtiging tot inschrijving af.

  • De echtscheiding wordt ingeschreven in het gemeentelijke register.

  • Om u ook achteraf bij te staan krijgt u nog een half jaar toegang tot uw persoonlijk forum.

Een volledige uitleg vind u hier: Uitleg dienstverlening SamenOverScheiden.